-
Zmluva o dielo. Podpísaním záväznej objednávky objednávateľom, a jej
potvrdením/prijatím oproti podpisu zhotoviteľa dôjde k uzatvoreniu zmluvy o dielo
medzi objednávateľom a zhotoviteľom za podmienok stanovených v záväznej objednávke a
týchto VOP.
-
Prijatím objednávky vzniká objednávateľovi povinnosť zložiť v hotovosti alebo na
bankový účet zhotoviteľa preddavok vo výške 70% celkovej cenovej kalkulácie, a to v
lehote najneskôr do 3 pracovných dní od vystavenia objednávky. Všetky prijaté
preddavkové platby budú predmetom preddavkových faktúr zhotoviteľa a budú predmetom
ďalšieho zúčtovania. Pri dohodnutí termínu montáže objednávateľ uhradí zostávajúcich
30 % celkovej cenovej kalkulácie. Platby budú považované za uhradené po ich
pripísaní na účet zhotoviteľa. Pri platbe v hotovosti zostávajúcich 30% z celkovej
cenovej kalkulácie objednávateľ uhradí pri odovzdávaní objednaného diela.
-
Ak nie je dohodnuté inak, službami poskytovanými zhotoviteľom podľa týchto VOP v
rozsahu dojednanom v objednávke a ZoD sa rozumie najmä:
-
Demontáž stávajúcich okien a dverí - sa rozumie vybúranie pôvodných okien a
dverí, vnútorných a vonkajších parapetov.
-
Ukotvenie výrobkov do stavebných otvorov a ich zaizolovanie - sa rozumie
namontovanie okien a dverí do pripravených otvorov, kotviaci materiál a
polyuretánová pena je súčasťou montáže.
-
Inštalácia doplnkov okien a dverí – sa rozumie namontovanie parapiet,
žalúzií, protihmyzových sietí, roliet a pod.
-
Murárske zapravenie ostenia- sa rozumie začistenie vnútorného, vonkajšieho
ostenia a parapiet nie sadrovou stierkou.
-
Murárske zapravenia „kastlíkového“ ostenia- sa rozumie, že ide o rôznu šírku
vnútorného a vonkajšieho ostenia, rozmer okna sa zvyčajne prispôsobuje
vonkajšiemu osteniu a vnútorné ostenie treba murárskymi prácami zúžiť k rámu
okna.
-
Preskúšanie funkčnosti výrobkov- sa rozumie poučenie o správnej obsluhe,
údržbe a fyzické odskúšanie funkčnosti okien a dverí za prítomnosti montéra
a objednávateľa.
Doprava
-
Zhotoviteľ je pri splnení ostatných podmienok stanovených v objednávke a týchto VOP
povinný dielo vykonať riadne, včas a na svoje nebezpečenstvo. Povinnosť dodania a
montáže diela môže zhotoviteľ splniť aj prostredníctvom jeho zmluvných partnerov
alebo ním poverených osôb.
-
Objednávateľ je okrem ďalších podmienok podľa týchto VOP najmä povinný poskytnúť
zhotoviteľovi neobmedzenú súčinnosť, dielo prevziať a zaplatiť zhotoviteľovi za
vykonanie diela dohodnutú odplatu.
-
Položky a práce, ktoré nie sú uvedené v týchto VOP alebo v objednávke objednávateľa
sa považujú za naviac práce, ktoré nie sú zahrnuté v cenovej kalkulácii a sú
predmetom osobitnej dohody zmluvných strán, inak za ich vykonanie prináleží
zhotoviteľovi cena obvyklá.
-
Objednávateľ je pri plnení ostatných podmienok stanovených v objednávke a týchto VOP
povinný:
-
sprístupniť miesto montáže za účelom zamerania v dohodnutom termíne,
-
pripraviť a sprístupniť miesto montáže na montáž v dohodnutom čase,
-
zabezpečiť pre zhotoviteľa prívod vody a elektrickej energie na mieste
montáže,
-
oznámiť pod sankciou náhrady škody včas zhotoviteľovi prípadné prekážky
zhotovenia diela,
-
prebrať dielo podpísaním preberacieho protokolu,
-
zaplatiť za vykonané dielo a s ním súvisiace činnosti dohodnutú odplatu
riadne a včas v termínoch podľa objednávky alebo všeobecných obchodných
podmienok.
-
Dodacie podmienky a odovzdanie diela. Termín dodania diela je obvykle od 5 do 8
kalendárnych týždňov od zloženia zálohy objednávateľom na účet dodávateľa.
-
Termín plnenia môže byť primerane predĺžený s ohľadom na nepredvídané udalosti,
ktoré nebudú spôsobené zhotoviteľom. Takou udalosťou sú napríklad aj nepriaznivé
klimatické podmienky, neposkytnutie dostatočnej súčinnosti objednávateľom, a pod.
-
Termín plnenia podľa bodu 3.1. týchto VOP sú pre zhotoviteľa záväzné len ak:
-
objednávateľ zabezpečí stavebnú pripravenosť potrebnú k zameraniu
stavebných otvorov v dohodnutom termíne; v prípade prekážok zamerania na
strane objednávateľa sa rozmerová špecifikácia výrobkov dodávateľa stanoví
podľa projektovej dokumentácie objednávateľa.
-
objednávateľ uhradil riadne a včas zálohovú platbu podľa bodu 3.2. VOP na
účet zhotoviteľa,
-
v prípade neposkytnutia súčinnosti objednávateľom alebo po dobu
akéhokoľvek omeškania objednávateľa nie je zhotoviteľ v omeškaní s vykonaním
diela.
-
Splnenie predmetu tejto zmluvy pred dohodnutým termínom nie je vylúčené.
-
Odovzdanie a prevzatie diela. Dielo sa protokolárne odovzdáva objednávateľovi.
Súčasťou odovzdania diela je aj skúška funkčnosti a bezchybnosti realizovaného
diela. Zákazník je povinný ihneď po prevzatí diela odstrániť z okien a dverí
ochrannú fóliu a informačné nálepky. Súčasťou dodávky je Protokol o odovzdaní a
prevzatí objednávky. Objednávateľ je povinný podpísať Protokol o odovzdaní a
prevzatí objednávky. V prípade výhrad k objednávke počas montáže alebo tesne po nej
na mieste písomne vypísať reklamačný formulár.
-
Ďalšie podmienky dodania. Objednávateľ berie na vedomie, že napriek odbornej
starostlivosti a opatrnosti pracovníkov zhotoviteľa môže pri demontáži pôvodných
okien a dverí dôjsť k poškodeniu fasád, muriva, omietky, maľby, obkladov a parapetov
priľahlých k stavebnému otvoru. Okrem toho berie objednávateľ na vedomie, že pri
murárskom zapravení nemusí byť dosiahnuté identity novej omietky s pôvodnou z
dôvodov jej opotrebenia poveternostnými vplyvmi, z dôvodov rozdielnosti použitých
materiálov apod., a že vplyvom nepriaznivých vlhkostných pomerov v obytnom priestore
taktiež môže dôjsť k dočasnému roseniu okien či priľahlých stien.
-
Ak pri montáži výrobkov zhotoviteľa dôjde k zisteniu zmeny podmienok, za ktorých
bola uzatvorená záväzná objednávka (napr. podstatné odlišnosti rozmerov stavebných
otvorov vzhľadom k dojednaným rozmerom výrobkov, nevhodné úpravy stavby vykonané
objednávateľom, uvoľnené murivo z dôvodu zlého stavu nehnuteľnosti, nevhodné murivo
z materiálov nevhodných pre inštaláciu výrobkov zhotoviteľa apod.), má zhotoviteľ
nárok na úhradu všetkých dodatočný nákladov, spojených s dokončením zmluvne
dojednaného diela napriek týmto skutočnostiam. Okrem toho má zhotoviteľ právo na
primerané predĺženie termínu dodania diela.
-
Ak objednávateľ pri ukončení diela požaduje dodať výrobky, výrobok a práce, ktoré
neboli predmetom objednávky alebo zmluvy, musí tak urobiť písomne formou samostatnej
objednávky alebo zmluvy. Zápisy na preberacom protokole alebo dodacom liste nebudú
pre tento účel akceptované ako objednávka.
-
Cena a zmena ceny za vykonanie diela. Cenu dojednanú podľa bodu 7.Objednávky možno
zmeniť jednostranne zhotoviteľom iba v prípade zmeny technickej špecifikácie diela
zo strany objednávateľa; takúto zmenu je možné urobiť najneskôr do 24 hodín po
zameraní diela zhotoviteľom.
-
Splatnosť finančných záväzkov objednávateľa, ak nie je dohodnuté inak, je všeobecne
7 dní odo dňa vystavenia faktúry, resp. odo dňa vzniku povinnosti k plateniu. Za deň
zaplatenia finančného záväzku objednávateľa sa považuje deň pripísania platby na
účet zhotoviteľa. Objednávateľ nemá právo z dôvodov reklamácie odkladať platby alebo
si započítavať vzájomné nároky z akýchkoľvek zmluvných alebo zákonných vzťahov so
zhotoviteľom bez predchádzajúceho súhlasu zhotoviteľa. Objednávateľ nemá právo
postúpiť akúkoľvek svoju pohľadávku na tretiu osobu bez písomného súhlasu
zhotoviteľa.
-
Vlastnícke právo k dielu. Vlastnícke právo k dielu prechádza na objednávateľa až
dňom úplného zaplatenia ceny za dielo, resp. dňom splnenia všetkých záväzkov
objednávateľa voči zhotoviteľovi, a to vrátane DPH.
-
Nebezpečenstvo škody na diele. Nebezpečenstvo škody na diele prechádza na
objednávateľa okamihom montáže diela do ním určenej stavby a podpisom Preberacieho
protokolu.
-
Údržba. Pre zaručenie funkčnosti kovania okien a dverí je nutné najmenej raz za rok
ošetriť olejom. Je potrebné použiť prostriedky na ošetrenie také, ktoré nenarušujú
antikoróznu úpravu kovaní.
-
Čistenie. Všeobecné znečistenie na povrchu výplní otvorov a skiel sa doporučuje
jednoduchým prostriedkom na riad.
-
Vetranie. Výmenou pôvodných okien za plastové okná sa odporúča zmeniť vetracie
návyky za účelom zníženia nákladov na vykurovanie a zároveň zabrániť tvorbe plesní.
Odporúča sa ráno vetrať 5-10 min. všetky miestnosti a v priebehu dňa vetrať 2-3 krát
podľa množstva vlhkosti. Okná sa otvárajú doširoka čo zabezpečí výmenu vzduchu v
miestnosti za najkratší čas. Počas vetrania teplotu nenechať klesnúť pod + 15° C.
-
Reklamácie. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady spôsobené neodbornou obsluhou, alebo
údržbou vykonanou v rozpore s návodmi k obsluhe.
-
Zhotoviteľ zodpovedá za vady diela v zmysle § 645 a nasl. Občianskeho zákonníka.
Zodpovedá pritom za vady, ktoré má dielo pri prevzatí objednávateľom.
-
Záruka. Zhotoviteľ preberá záruku za akosť diela. Záručná doba na dodané okná je 24
mesiacov. Na dvere, brány, montáž a príslušenstvo k oknám a dverám (parapety,
žalúzie, siete proti hmyzu, prípadne iné) je záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba
začína plynúť odo dňa prevzatia diela objednávateľom. Ak objednávateľ prevzal dielo
až po dni, do ktorého mal povinnosť ho prevziať, plynie záručná doba už odo dňa, keď
mal túto povinnosť. Záruka sa nevzťahuje na rosenie okien ktoré je spôsobené vysokou
interiérovou vlhkosťou v miestnosti, tiež na poruchy, poškodenia a iné vady diela,
ktoré vznikli ako dôsledok zanedbania pravidelnej údržby a ako dôsledok vysokej
vnútornej vlhkosti v objekte, v ktorom bolo dielo namontované. Zhotoviteľ ďalej
nezodpovedá za vady a poškodenia, ktoré vznikli v dôsledku akejkoľvek úpravy, alebo
prispôsobenia diela prípadne jeho časti objednávateľom, alebo iným subjektom, ktorý
na to nebol oprávnený priamo zhotoviteľom. V prípade že zhotoviteľ nevykonáva montáž
diela, vzťahuje sa záruka iba na výrobky, nie na funkčnosť po zabudovaní diela.
-
Reklamácia vád. Reklamácia vád musí byť vykonaná a doručená písomne zhotoviteľovi.
Jej súčasťou musí byť číslo zmluvy, meno, adresa objednávateľa, kópia príslušnej
dokumentácie, na ktorej je vyznačená pozícia výrobku, kopia preberacieho protokolu a
presný popis reklamovanej závady. Posúdenie opodstatnenosti reklamácie má v
kompetencii výlučne zhotoviteľ. V prípade uznania reklamácie sa zmluvné strany
dohodnú na spôsobe a lehote na odstránenie zistených vád. V prípade, že sa namieste
zistí, že nejde o reklamáciu ale o servisný úkon je na kupujúcom, či spoplatnený
servis využije. V takom prípade, však musí kupujúci uhradiť náklady spojené s
posudzovaním takejto vady a dopravu toho, kto prišiel hlásenú reklamáciu posúdiť.
Všetky právom uplatnené opravy sú v záručnej dobe bezplatné. Oprávnenie na bezplatnú
záručnú opravu zaniká aj v prípade neodborného zásahu do výrobku počas záručnej doby
inou ako oprávnenou osobou. Zhotoviteľ si zároveň vyhradzuje právo nevracať za
takýto výrobok peniaze a právo nezameniť ho za iný výrobok.
Zhotoviteľ rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu
výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty
má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový
výrobok.
Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z
nasledujúcich spôsobov:
odovzdaním opraveného výrobku,
výmenou výrobku,
vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,
odôvodneným zamietnutím reklamácie výrobku,
hľadaním individuálneho riešenia pre obojstrannú spokojnosť.